ACK_escape

网易云同名, bilibili@ACK★
歌词 小说 随笔 翻译

Killing Me Softly With His Song/自翻译

Singer:Lori Lieberman/Roberta Flack

Title:Killing Me Softly With His Song/轻歌销魂

Translation:ACK


Strumming my pain with his fingers,

他将我的痛苦在弦间奏响

Singing my life with his words,

我的一生化为他口中唱段

Killing me softly with his song,

他用歌声蒙住我的呼吸

Killing me softly with his song,

摄魂夺魄 他只顾轻轻歌唱

Telling my whole life with his words,

他将词句编织成我漫长人生

Killing me softly with his song.

用歌声温柔写下终章


I heard he sang a good song.

听说他唱过一首很好的歌

I heard he had a style.

听说他意气风发 独一无二

And so I came to see him

于是我访他至此

To listen for a while.

只为聆听片刻

And there he was, this young boy

他就在那儿呢 这个年轻的男孩啊

A stranger to my eyes.

是我向来未见之景


Strumming my pain with his fingers,

他将我的痛苦在弦间奏响

Singing my life with his words,

我的一生化为他口中唱段

Killing me softly with his song,

他用歌声蒙住我的呼吸

Killing me softly with his song,

摄魂夺魄 他只顾轻轻歌唱

Telling my whole life with his words,

他将词句编织成我漫长人生

Killing me softly with his song.

用歌声温柔写下终章


I felt I flushed with fever,

我心潮澎湃 面色潮红

Embarrassed by the crowd.

为人群窃窃取笑

I felt he found my letters

我感到他已了然我内心言语

And read each one out loud.

正逐字朗然宣之于口

I prayed that he would finish.

我祈求他快些停下

But he just kept right on.

但他只是自顾自继续


Strumming my pain with his fingers,

他将我的痛苦在弦间奏响

Singing my life with his words,

我的一生化为他口中唱段

Killing me softly with his song,

他用歌声蒙住我的呼吸

Killing me softly with his song,

摄魂夺魄 他只顾轻轻歌唱

Telling my whole life with his words,

他将词句编织成我漫长人生

Killing me softly with his song.

用歌声温柔写下终章


He sang as if he knew me,

他就这样唱着

In all my dark despair.

仿佛已洞悉我一切的阴暗绝望

And then he looked right through me

他目光如炬 穿过我的身体

As if I wasn't there.

好像我从不存在

And he just kept on singing,

他就这样唱着

Singing clear and strong.

这歌声清晰而残忍


Strumming my pain with his fingers,

他将我的痛苦在弦间奏响

Singing my life with his words,

我的一生化为他口中唱段

Killing me softly with his song,

他用歌声蒙住我的呼吸

Killing me softly with his song,

摄魂夺魄 他只顾轻轻歌唱

Telling my whole life with his words,

他将词句编织成我漫长人生

Killing me softly with his song.

用歌声温柔写下终章

评论
热度(10)
©ACK_escape | Powered by LOFTER